2013. november 13-án délután tartottuk a felső tagozatos tanulók Sudoku bajnokságának iskolai fordulóját. A versenyen 35 tanuló vett részt. A megyei döntőbe az első három helyezett jut évfolyamonként.
Sudoku döntőbe jutottak:
5.osztály
1. Tibold Eszter 6:45
2. Cserkuti Sándor 8:28
3. Németh Zsófia 9:16
6.osztály:
1. Kálmán Kitti 12:50
2. Böröndy Panka 16:35
3. Szalai Réka 24:05
7. osztály
1. Nagy Luca 8:26
2. Molnár Blanka 10:56
3. Bódai Martin 21:25
8. osztály
1. Csillak Eszter 9:20
2. Varga Rebeka 19:45
3. Áldozó Soma 25:01
Hibátlanul oldották meg még a következő tanulók:
Balogh Márkó 5.o.
Krózser Boglárka 5.o.
Németh Bálint 5.o.
Csukárdi Kata 5.o.
Dan Kevin 6.o.
Tibold Márton 8.o.
Münzenrieder Bendegúz 8.o.
A 4.a osztály "Márton-napi" lakomát kostólhatott. Tízóraira héjában sült krumpli és libazsír volt a "menü".
Kedden délután a Márton projekt és a klubnapközi keretén belül, a 2. a-t osztály iskolánk tankonyhájában liba sütit sütött. Nyújtották, sodorták, majd kiszaggatták a tésztát. Mikor elkészült, jóízűen elfogyasztották. Ez idő alatt a 2. n osztály Márton-napi lampionokat gyártott. Szebbnél szebb lámpások születtek. Mindkét csoportnál szülők is tüsténkedtek. Szerdán délután fordult a kocka, az „n” osztályosok sütöttek, az „a-t”pedig kézműveskedett. Így senki sem maradt ki semmi jóból!
Délelőtt a 2. évfolyam ellátogatott a Vajda lakótelepi Óvodába, hogy előadják a kicsiknek Márton-napi műsorukat. Iskolánk szoros barátságot ápol az óvoda német nemzetiségi csoportjával. A mai bemutatón azonban a német nemzetiségi hagyományok mellett, a magyar néphagyományokat is megismerhették az ovisok. Nagy szeretettel fogadták az iskolásokat, akik még finom enni-innivalót is kaptak. Nagyon köszönjük ezt a kedves vendéglátást!
A 2013-2014-es tanévtől indítottuk útjára az emelt óraszámú matematikatanítást. A gyerekek szorobánnal is tanulnak számolni, ami rendkívüli módon felgyorsítja és egyszerűvé teszi a fejszámolást. Fegyelemre, precizitásra nevel, ami megmutatkozik más területen is (íráskép, finommotoros mozgás, fegyelem, gyakorlatias szemlélet, logika). A szorobán mellett kiemelt szerepet kap a sudoku, a sakk és más logikai játékok megismertetése is.
Délután a tornateremben a 2. évfolyam megrendezte "libás" sportvetélkedőjét. A játékos feladatok előtt a gyerekek a " Gyeretek haza ludaim" népi játékkal melegítettek be, majd sorversenyek következtek. Magukra öltötték "Márton köpenyét", kiköltötték a libatojásokat, elbújtak a libák közé és libatalpakon átkeltek a mocsáron. A veresenyen sok szülő is részt vett, mindenki jól érezte magát.
A hétfői nyitórendezvénnyel útjára indult a 2. évfolyam Márton-napi projektje. Ezen a héten a Márton naphoz kötődő magyar és nemzetiségi német hagyományokkal ismerkednek majd a gyerekek. Érdekes foglalkozásokat szerveztek nekik a tanító nénik. Sok szülő is eljön, együtt játszani, sportolni, kézműveskedni a gyerekekkel. A diákok felköszöntötték az iskolánkban tanuló Mártonokat névnapjuk alkalmából.
Magyar és német néphagyományokat elevenített meg iskolánk 2. a-t és 2. n osztálya november 10-én, vasárnap a városi liba-napi vigasságok keretében. Az érdeklődő közönség megtudhatta Szent Márton püspök történetét és német nemzetiségi táncokat láthatott.
Helybe hozta a színház varázsát M. Varga Veronika és Csukárdi Sándor, ugyanis "A tücsök és a hangya" című mesejátékot tekinthették meg a napközis tanulók november 8-án délután. La Fontaine meséje alapján humorban gazdag történések során találkozhattak tanulóink a tücsökkel, hangyával és a többi közismert mesehőssel.
Péntek délután a 8. évfolyamos tanulók ellátogattak a pályaválasztási napra, ahol a továbbtanuláshoz szükséges információkat kaptak, és megismerkedhettek a középiskolák képzési kínálatával.
November 8-án az első órában a 8. évfolyamos tanulóink beszámoló tartottak a témahét eseményeiről, melyet egy kis iskolai kiállítással illusztráltak. A prgrammal lezárták a "Tej" projektet.
A témahét keretében a 8. évfolyamos tanulóink megismerték a túrókészítés folyamatát, majd a finom alapanyagból túrógombócot készítettek. Az ízletes csemegét lelkesen fogyasztották el.
A 3. évfolyamos tanulók lelkesen gyűjtötték a lehullott lombot, melyet komposztáltak. Terveik szerint tavasszal a humusszá érett földbe egynyári virágokat ültetnek.
A "Tej" projekt folytatásaként a 8. évfolyam Csehiné Sikos Mária sajtkészítő üzemét látogatta meg a Czimmermann-malomban.
A 8. évfolyamos tanulók a projekt hét második napján a Nemesszalóki Mezőgazdasági Zrt. tehenészetében jártak. Színes előadást hallottak Filatzné Páli Judit törzstenyészeti ágazatvezetőtől a telepről és hasznos tudnivalókat kaptak az ott folyó munkáról. A programot követően az ajándékba kapott tejből sajtot készítettek a tanulók.
November 4-8. között a 8. évfolyamosok egy egész hetet átölelő projekt keretében a tej felhasználásának lehetőségeit ismerik meg. Terveik szerint ellátogatnak a nemesszalóki tehenészetbe. Egy magángazdaságban pedig a sajtkészítés fortélyait is elsajátíthatják. A projektet a hét során gyűjtött tapasztalatok alapján összeállított kiállítással zárják.
A „KISKUKTA” program keretében a 4. n osztályosos tanulók franciasalátát készítettek. A friss, ízletes, vitamindús zöldségekből álló salátát uzsonnára jóízűen el is fogyasztották.
Iskolánk aulájában őszi hangulatot varázsoltak az ötletesen kivitelezett töklámpások, melyeket a gyerekek szüleik segítségével alkottak. A több mint 50 lelkes tanuló örömmel vette át apró ajándékát. Köszönjük minden résztvevő közreműködését!
A tűzoltóság nyílt napjára látogatott el a 2.A-T osztály. A programok során felpróbálhatták a gyerekek a sisakokat, beülhettek a tűzoltó autókba, fecskendővel célba lőhettek. Végül egy tesztfeladatot kaptak, aminek a jutalma édesség volt.
|
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V | |||
01 | |||||||||
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | |||
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | |||
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | |||
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | |||
30 | 31 |