Munkácsy Mihály
Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola
8500 Pápa, Aradi u. 10.-12.
Telefon: 06-89/313-648

Aktualitások

Sikerek a TITOK német versenyen

2023.06.14.

Három csapat vett részt sikeresen iskolánkból az országos TITOK német levelezős versenyen.

„Die Deutschprofis Mädchen” a 4.n osztályból 3. helyezést ért el.
A csapat tagjai: Ékes Virág, Nagy Csenge, Koller Katalin, Poós Liliána
Felkészítőjük: Bella Nikolett

„Die fleißigen Ameisen” az 5.nn osztályból 4. helyezést ért el.
A csapat tagjai: Molnár Sztella, Kovács Fruzsina, Kulcsár Lia, Beck Máté, Cseter Amira, Horváth Luca
Felkészítőjük: Szücs Judit

„Kleine Giraffen” az 5.nn és 5.n osztályból 6. helyezést ért el.
A csapat tagjai: Tremmel Lili, Tóth Boglárka, Tóth Gergely, Pálffy Boróka, Pinter Örs, Stenger Liza

Felkészítőjük: Fusz-Endrész Mariann

Az eredményekhez gratulálunk!

Tudásbajnokság 2023

2023.06.14.

A Tudásbajnokság ez évi levelezős versenyére benevezett tanulóink remekül helytálltak és becsülettel végigcsinálták a komoly, gondolkodtató feladatokat. Munkájukat könyvvel és oklevéllel, arany, ezüst és bronz fokozattal díjazták.

Eredmények:

Gratulálunk!

Sportsiker a tekében

2023.06.13.

Patak Szilárd 4.n osztályos tanuló a Magyar Iskolai Egyéni Bajnokság Országos Döntőben 3. helyezést ért el. Gratulálunk, további sportsikereket kívánunk.

Táborzáró a Munkácsyban

2023.06.12.

2023. június 5-9-ig tartottuk iskolánkban az Unsere Schatztruhe - A mi kincsesládánk elnevezésű német nemzetiségi népismereti és hagyományőrző táborunkat, melyen az 5.nn és 6.n osztályok tanulói vettek részt.
Hétfőn Magyarpolányba látogattunk, kedden Győrbe a kékfestő műhelyben ismerkedtünk a szakma fortélyaival, szerdán Bakonyjákó, Németbánya, Farkasgyepű, Csehbánya és Városlőd német örökségét ismertük meg, csütörtökön pedig Nagytevelen töltöttünk egy remek napot. Pénteken az összegyűjtött információkat rendszereztük és összeállítottunk egy kiállítást.
Kincsesládánk megtelt ismeretekkel, élményekkel…
Táborunkat a Bethlen Alapítvány támogatásával valósíthattuk meg. Köszönjük!

Tanulmányi kiránduláson a 3.a és a 3.b osztály

2023.06.09.

A bakonybéli Pannon Csillagdában, tanulmányi kiránduláson jártak a 3.a és 3.b osztály tanulói.

Határtalanul! 2023 – Erdély

2023.06.09.

„Irodalmi és történelmi hősök nyomában kincses Kolozsvárott és környékén”

Iskolánk idén ötödik alkalommal nyert a Határtalanul pályázaton. A programnak köszönhetően magyarországi iskolák tanulói az állam támogatásával szomszédos országok magyarlakta területeire utazhatnak el több napra. Célja, hogy a gyerekek megismerjék a Magyarország határain kívül élő magyarságot, s hogy személyes kapcsolatok alakuljanak ki a magyarországi és a külhoni magyar fiatalok között.
Az általános iskolákból a hetedik évfolyamos tanulók vehetnek részt a Határtalanul Programban. Pályázatunkat tavaly nyáron adtuk be. A számos úticél közül végül Erdélyre esett a választásunk. Négy napos utunk témája „Irodalmi és történelmi hősök nyomában kincses Kolozsvárott és környékén” volt.
A kirándulást már a tanév elejétől kezdve nagyon várták a gyerekek. Az utazás előtti hetekben előkészítő órákkal, Erdéllyel kapcsolatos előzetes feladatokkal még jobban ráhangolódtunk erre a négy napra.
Május 9-én hajnali 5 órakor végre útnak indultunk 42 tanulóval és 5 pedagógus kísérővel. Koradélután érkeztünk első állomásunkra, Nagyváradra. Itt csatlakozott hozzánk idegenvezetőnk, aki végig velünk tartott, és minden helyszínen hasznos, érdekes információkkal látott el minket. A hosszú út után mindenkinek jól esett egy kis séta a ragyogó napsütésben. A katolikus székesegyház és Szent László király szobrának megtekintése után Ady Endre nyomába eredtünk. Végigjártuk a belvárost, megtekintettük az Ady Endre Múzeumot, az Adyt és irodalmi társaságának tagjait ábrázoló szoborcsoportot, az EMKE kávéházat, ahol Ady megismerte Lédát.
Kis utazás után megérkeztünk a Király-hágóhoz, amit „Erdély kapujának” is neveznek, hiszen innen beszélhetünk a történelmi Erdélyről. A kilátás, a havas hegycsúcsok a távolban mindenkit elvarázsoltak.
Nagyenyedi szállásunk elfoglalása előtt még betértünk Bánffyhunyadra, ahol kívülről és belülről is megtekintettük Kalotaszeg legnagyobb, 13. századi református templomát.
A második napot a tordai sóbányában kezdtük. Talán ezt a helyszínt várták a gyerekek a leginkább. A tordai sóbánya egy sóbányászati múzeum, ahol nemcsak a sófalakban, sóból képződött cseppkövekben gyönyörködhettünk, hanem a több száz éves bányászati szerkezetek működésébe is bepillantást nyerhettünk. A bánya mélyén aztán egy óriáskerékről csodálhattuk meg ezt a lenyűgöző földalatti világot. Egy biztos, nem okozott csalódást!
A délutánunkat Kolozsváron töltöttük. Először a Házsongárdi temetőbe látogattunk el, ahol sok híres magyar nyugszik. Zászlóőreink közreműködésével Apáczai Csere János sírját meg is koszorúztuk. Innen elsétáltunk a Brassai Sámuel által alapított, gyönyörű Füvészkertbe. Utána a Szent Mihály templom előtt a Mátyás király és vitézei szoborkompozíciót néztük meg, majd nem messze Hunyadi Mátyás és Bocskai István szülőházát is megtekintettük.
A legtöbb helyszín kirándulásunk harmadik napján várt ránk. Ezen a napon ismerkedtünk meg alaposabban Nagyenyed városával, ahol a szállásunk is volt. Reggel ellátogattunk a Bethlen Gábor Kollégiumba, egy teljesen magyar iskolába, ahol megismerkedtünk az ottani hetedikesekkel és tanáraikkal. Bemutattuk egymásnak településeinket, iskoláinkat, és nagy örömmel láttuk, hogy a gyerekek szinte azonnal megtalálták egymással a közös hangot, és új ismeretségeket kötöttek. Többen azóta is tartják a kapcsolatot a nagyenyedi hetedikesekkel. A gimnáziumi látogatás után átsétáltunk az erődtemplomhoz, ahol egy újabb koszorúzással egybekötve megemlékeztünk a Nagyenyeden 1849 elején történt tragikus eseményekről.
Ezután a távolból már többször megcsodált Tordai-hasadékot néztük meg egészen közelről. Erdély egyik legismertebb, legnépszerűbb kirándulóhelye ez a kettéhasadt hegy. A kalandos kirándulás során függőhidakon kellett átkelnünk, meredek sziklafalak mellett haladtunk el a szurdokban. Felejthetetlen élmény volt mindannyiunk számára!
Délután már Torockóban voltunk, ahol a mondás szerint kétszer kel fel a nap. Először egy rövid sétát tettünk a település hangulatos utcáin, majd a Néprajzi Múzeumban megismerhettük a településre jellemző kézzel festett bútorokat, régi népviseletüket, s a torockói népművészet egyéb alkotásait.
Torockótól nem messze található Torockószentgyörgy. A falutól két kilométerre áll Erdély egyik legimpozánsabb középkori várának romja. A meredek sziklafalakat megmászva ide is felmentünk a gyerekekkel, akik nagyon élvezték az újabb kalandot.
A nap zárásaként még betértünk Gyulafehérvárra, ahol megcsodáltuk a város történelmi központját, és a székesegyházban megkoszorúztuk Hunyadi János sírját. Ezután visszatértünk a szállásra, ahol az utolsó esténk is nagyon jó hangulatban telt.
Péntek reggel aztán búcsút vettünk Nagyenyedtől, és rövid buszozás után Kőrösfőn tettünk még egy kisebb sétát. Az első három nap ragyogó, napsütéses időjárása azonban nem tartott ki péntekig, így az utolsó napra tervezett sebesvári kirándulásunkat az eső miatt már nem tudtuk megvalósítani.
Ennek ellenére semmi hiányérzet nem maradt bennünk. Rendkívül tartalmas, változatos, élményekkel teli napokat töltöttünk Erdélyben. Biztos vagyok benne, hogy minden résztvevőnek egy örök emlék lesz ez a kirándulás!

Koszorúzás a Házsongárdi temetőben videó: [link]

Könyvtárdélután

2023.06.09.

Iskolánk 1.a osztálya ellátogatott a Jókai Mór Városi Könyvtárba. Megismerkedtek a könyvtár tereivel, híres minikönyv gyűjteményükkel, a könyvekkel, lehetett mesét hallgatni és kézműveskedni. Tartalmas délután volt.

Díjazott pedagógusok a Munkácsyban

2023.06.07.

A városi pedagógusnapi ünnepségen Kovács Gyöngyi matematika és ének-zene szakos tanárunk Miniszteri Elismerő Oklevelet vehetett át Egyházi Andrea tankerületi igazgatótól. A Pápai Tankerületi Központ „Elismerő Oklevelére” Kovácsné Kertész Hajnalka magyar szakos igazgatóhelyettes kolléga, valamint Dócziné Turbók Julianna biológia - testnevelés szakos kolléga vált jogosulttá. Pedagógus Szolgálati Emlékérem díjazásban Iványi Andrea, Kovács Gyöngyi, Oroszvári Péter, Rozgonyiné Csepregi Annamária, Tóth József, Vilmanné Ikervári Lilla pedagógusok részesültek. Gratulálunk a díjazottaknak!

Siker az íjászversenyen

2023.06.07.

Iskolánk 8.n osztályos tanulója, Szórádi-Tóth Mirkó az 1. helyezést érte el a Nyugat-Dunántúli régiós íjászversenyen. Gratulálunk!

Rendhagyó környezetismeret óra a 4.NN osztályban

A mai napon a 4.NN osztályban rendhagyó környezetismeret órán ismerkedtek a gyerekek, tágabb lakóhelyünk a Bakony, erdő- és vadgazdaságával Szórádi Zalán erdőmérnök, a Bakonyszentlászlói Erdészet igazgatója interaktív bemutatója segítségével.

Unsere Schatztruhe- A mi kincsesládánk

2023.06.05.

2023.június 5-9-ig zajlik a 6.n és 5.nn osztályok részvételével az „Unsere Schatztruhe- A mi kincsesládánk” címet viselő német nemzetiségi népismereti és hagyományőrző napközis tábor. A tábor keretében a környék sváb falvainak hagyományaival, történelmével ismerkednek tanulóink. A tábornyitóra június 5-én reggel 8 órakor került sor iskolánk aulájában.

További képek itt>>

A nemzeti összetartozás napja iskolánkban

2023.06.02.

Határtalanul! témanap keretében emlékeztünk meg a nemzeti összetartozás emléknapjáról. A műsorban az erdélyi kiránduláson résztvevő 7. osztályos tanulók szerepeltek. Felelevenítették az 1920. június 4-ei történelmi eseményeket. A műsort az alsó és a felső tagozatos diákok is megtekintették.

A Határtalanul! élménybeszámoló megtekinthető ide kattintva.

Házi tornaverseny

2023.06.01.

Május 25-én, délután került megrendezésre iskolánkban, a már hagyománnyá vált házi tornaversenyünk. Tornatermünk zsúfolásig megtelt a gyermekek hozzátartozóival, ahol 45 tanítványunk mutatta be gyakorlatait a szakavatott zsűri előtt.
Az egyéni versenyben a következő eredmények születtek:

I.korcsoport lány:

3. hely: Hübsch Márton

Kölyökatlétika verseny

2023.06.01.

A Pápai Sportcentrum május 26-án a „Kölyökből atléta program” keretei között egy játékos atlétika versenyt szervezett, melyre iskolánk is meghívást kapott. A 2014 és 2015-ös évben született lelkes kis csapatunk szlalomfutás, akadályfutás, távolugrás, medincinlabda lökés és 8x50 méteres váltófutásban mutathatta be tudását. Tanítványaink nagyon jól érezték magukat a megmérettetésen, ahol elismerő oklevélben és csokijutalomban részesültek.

Általános Iskolás Lövész Kupa

2023.06.01.

Május 27-én került megrendezésre az EMPL megalakulásának 150. évfordulójára megrendezett I. Általános Iskolás Lövész Kupa. A lövészversenyen Egyed Dorina Nóra, 7.n osztályos tanuló képviselte iskolánkat és az előkelő 2. helyen végzett.

Gratulálunk!

Gyereknapi délután az 1.a-ban

2023.06.05.

Május 31-én tartotta az 1.a osztály a gyereknapi délutánt. Élményekkel teli délután volt.

További képek itt>>

Tabletekkel bővült a matematika tagozatunk eszközparkja

2023.05.26.

Nagy öröm a Munkácsys kisdiákok számára, hogy a Pápai Tankerületi Központ 24 db tablettel gazdagította a matematika tagozatos alsós tanulók oktatását. Az informatikai eszközöket Egyházi Andrea tankerületi igazgatótól Ferenczi Kálmán igazgató vette át és adta tovább a 3.b osztálynak használatra. Az eszközök természetesen a többi osztály oktatását is színesítik. Fontosnak tartjuk, hogy diákjaink a számítástechnika alapjait a tableteken is megtanulják, hogy használni tudják az eszközt, ezáltal a digitális kompetenciájukat már kisiskolás korban meg tudjuk alapozni.
Az eszközöket ezúton is köszönjük.

Faültetés az iskola udvarán

2023.05.26.

A CETELEM Zöldsuli pályázaton vásárolt fák, bokrok is a végleges helyükre kerültek az iskolánk udvarán. Az ÖKO csoportunk és a 2.a osztály tanulói kíváncsi érdeklődéssel figyelték a juhar, a nyír, a fűz, a babérmeggy és a többi növény ültetésének szabályait, menetét. A tanulók feladata lesz majd a gondoskodás, a rendszeres öntözés.

További képek itt>>

Munkácsys sikerek a népdaléneklési versenyen

2023.05.26.

Május 24-én, szerdán került megrendezésre a Pannonia Reformatában az Allegro Alapfokú Művészeti Iskola által szervezett népdaléneklési verseny. Iskolánk tanulói kimagasló teljesítményt nyújtottak.

2.n osztály

Lukács Anna arany minősítés

Szalay Fanni arany minősítés

Bácsi Fanni és Bácsi Boróka (4.n) arany minősítés

"Pacsirták" csoport ezüst minősítés

Fekete Mira és Oláh Lilien bronz minősítés

Házivizsga németből a 8.n osztályosoknak

2023.05.24.

2023. május 22-én és 23-án került sor iskolánkban a 8.n osztályosok házivizsgájára német nemzetiségi nyelvből. Hétfőn írásban, kedden szóban adtak számot a 8 év alatt megszerzett tudásukról.

ELÉRHETŐSÉG
Munkácsy Mihály Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola

8500 Pápa, Aradi u. 10-12.
Telefon: 06-89/313-648

25262728293031

Aktualitások
2024.03.27.
Március 27-én a szünet előtti nap délelőtt az 1.n osztály Csótra ment húsvétváró kirándulásra, ahol különböző állomásokon vett részt. Nagyon élvezték a kis elsősök.   További képek itt>>

Ez volt a témája a 2. b osztály mai olvasás órájának. Ennek keretén belül megismerték a kókuszgolyó hozzávalóit, elkészítési módját. Ezek után már csak a megvalósítás volt hátra, és természetesen...

Iskolánkban a felsős szavalóversenyt március 26-án délután rendeztük meg. A következő eredmények születtek:   5. osztály   1. Nagy Tamara 5. nn 2. Nagy Csenge 5.nn 3. Kálmán Lili...