Munkácsy Mihály
Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola
8500 Pápa, Aradi u. 10.-12.
Telefon: 06-89/313-648

Aktualitások

Határtalanul! 2018 – A szabadság útján – a nagy elődök nyomában a Szepesség kincseivel

2018.10.25.

Az idei tanévben 4. alkalommal juthattak el tanulóink a Határtalanul! program keretében szomszédos országok magyarlakta területeire. Most hetedikes tanulóink a Felvidéken tölthettek 3 csodálatos napot.

2018. október 11. csütörtök
Kirándulásunk október 11-én indult 40 tanulóval és 3 kísérő nevelővel. Komáromban csatlakozott hozzánk honismereti vezetőnk, Vörös Attila rimaszombati cserkészvezető, aki megnyerő személyiségével, szaktudásával és lelkesedésével igazi élménnyé tette az kirándulást. Első állomásunk Zselízen volt, mely a Nyitrai kerület Lévai járásában található. Meglátogattuk a helyi magyar általános iskolát, ahol a 8. osztályosok fogadtak minket. Átadtuk az iskola könyvtára számára gyűjtött magyar nyelvű könyv-felajánlásokat, amit a vendéglátóink nagy örömmel fogadtak. Rövid ismerkedés után közös múzeumlátogatásra került sor a Schubert házban. Következő állomásunk Garamszentgyörgyön volt, ahol a Duba tájházat tekintettük meg. Ez az 1860-as évekből származó családi otthon több száz berendezési tárggyal és eredeti berendezett helyiségekkel büszkélkedik. Másfél órás utazás után érkeztünk meg a füleki várhoz, ahol a budai pasa II. Rákóczi Ferenc nevelőapját, Thököly Imrét Közép-Magyarország uralkodójának nevezte ki. A vár több történelmi korban is fontos szerepet játszott és ezeknek emlékeit őrzi. Itt egy idegenvezető mesélt a vár történetéről és kincseiről. Szállásunk Várhosszúréten volt, ahol egy íjászbemutató és szabadtéri játékok vártak minket. Este a bátrak Attila bácsi vezetésével éjszakai túrán vehettek részt, melyen a várhosszúréti szállás közvetlen környezetének számtalan érdekességével ismerkedhettek meg.

2018. október 12. péntek
Második nap átkeltünk az Alacsony-Tátrán, miközben megcsodálhattuk az Elefánt hegyet és a Szlovák Paradicsomot. Késmárkon elsőként felkerestük az UNESCO Világörökség részét képező cipszer fatemplomot, melynek különlegessége, hogy csak fából készült és eredeti állapotában fennmaradt. Az új evangélikus templom mauzóleumában található Thököly Imre szarkofágja, amit meg is koszorúztunk. Ezt követően tettünk egy sétát a gyönyörű városban és megtekintettük a Thököly-várat. Következő úticélunk Lőcse volt, melyet főként németek építettek. A régi városháza a 15. században épült gótikus stílusban. Megnéztük az ebben működő Szepesi Múzeumot, mely a Szepesség történelmét és művészettörténetét mutatja be. Ezt követően Szepes várához utaztunk. Ez Közép-Európa legnagyobb kiterjedésű vára, Szapolyai János magyar király szülőhelye. Itt láthattunk középkori konyhát, kínzókamrát és egy kápolnát. Felsétálhattunk a vár tetejére, ahonnan gyönyörű panoráma tárult elénk a Magas Tátra havas csúcsaival.

2018. október 13. szombat
Utolsó napunk első úticélja Kassa volt. Először elsétáltunk Rákóczi rodostói házának másához, ahol megtekintettük a fejedelem emlékére készített szobrot is. Ezután megcsodáltuk a Szent Erzsébet dómot, mely gótikus és barokk stílusban épült, és Európa egyik legszebb székesegyháza. Az északi hajó alatti kriptában található II. Rákóczi Ferenc, édesanyja, Zrínyi Ilona és gróf Bercsényi Miklós nyughelye, ahol mi is elhelyeztük a tiszteletadás koszorúját. Városi sétánk során a honismereti vezető számos érdekességre, neves épületre, műemlékre hívta fel figyelmünket. Háromnapos kirándulásunk következő helyszíne a Szádelői-völgy volt, mely a térség legnépszerűbb kirándulóhelye. A völgy barlangok beszakadásából keletkezett, a 300–400 m magas sziklafalak között a Szár-patak rohan. Egy rövid vetélkedő után sétát is tettünk az UNESCO Világörökség részét képező vadregényes, sziklacsodákkal teli szurdokvölgyben. Hazafelé úton megálltunk Krasznahorkaváralja egyik látványosságánál, az Andrássy-Mauzóleumnál. Ez Andrássy Franciskának férje, Dénes által építtetett egyedülálló szecessziós műemlék, carrarai márvány és színpompás apró mozaikok ezreinek felhasználásával.

A három nap alatt rengeteg élménnyel gazdagodtunk, sokáig emlékezni fogunk a Felvidék természeti szépségeire, történelmi helyeire és nagy elődeinkre.

További képek itt>>

ELÉRHETŐSÉG
Munkácsy Mihály Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola

8500 Pápa, Aradi u. 10-12.
Telefon: 06-89/313-648

25262728293031

Aktualitások
2024.03.27.
Március 27-én a szünet előtti nap délelőtt az 1.n osztály Csótra ment húsvétváró kirándulásra, ahol különböző állomásokon vett részt. Nagyon élvezték a kis elsősök.   További képek itt>>

Ez volt a témája a 2. b osztály mai olvasás órájának. Ennek keretén belül megismerték a kókuszgolyó hozzávalóit, elkészítési módját. Ezek után már csak a megvalósítás volt hátra, és természetesen...

Iskolánkban a felsős szavalóversenyt március 26-án délután rendeztük meg. A következő eredmények születtek:   5. osztály   1. Nagy Tamara 5. nn 2. Nagy Csenge 5.nn 3. Kálmán Lili...